Søndags DIY

I dag har den stået på lidt kreative sysler. Efter grundig oprydning i mit skab under håndvasken, blev det klart at det var tid til at lave lidt lys!

Jeg gemmer altid alle mine lysrester, både fra almindelig lys, som ikke får lov at brænde helt i bund, rester af bloklys, og rester af lys som måske ikke har brændt så godt. Derudover gemmer jeg ind i mellem mælkekartoner eller forskellige runde bøtter fx. fra Pringles (læs; FØR jeg startede på lchf).

Man skal bruge:

– Forskellige beholdere

– Rester af lys

– Væge

– Tape

– Tusch/kuglepen/blyant

– Gryde (jeg har en gammel gryde, som jeg kun bruger til at smelte stearin med)

Stumperne af lys kommes i gryden og smeltes over svag varme. Du bestemmer selv farven på lyset – det afhænger bare af hvilket mix af stumper du blander. Vægerne tages op af gryden efterhånden som stumperne smelter.

Beholderne klargøres ved at der prikkes et hul i midten af bunden.

Vægen trækkes igennem og der bindes et knude (eller 2) på bagsiden, hvorefter du fæstner det med tape.

I toppen fastgør du vægen til en tusch, så den kommer til at sidde stramt.

Den smeltede stearin hældes i. Det er en god ide at dække køkkenbordet af, så du ikke får stearin ud over det hele, HVIS du nu skulle spilde.

Herefter skal lysene størkne. Der vil blive en lille fordybning i midten af lyset når det stivner, det er derfor en god idé at gemme lidt lysrester til at fylde efter med.

I morgen kan i se resultatet – for de skal lige størkne natten over, inden de tages ud af beholderne.

 

God fornøjelse med kreativiteten

 

Skriv et svar

