Omelet til frokost!

Jeg elsker omelet eller æggekage ville nogen nok kalde det! Det er noget af det nemmeste at lave, man får tømt ud i køleskabet og det smager fantastisk!

Jeg elsker de dage, hvor jeg har tid til at lave en omelet til frokost – sådan en dag havde jeg heldigvis i går. Min fyr var også hjemme til frokost, så jeg lavede til to personer.

Jeg synes jo ikke rigtig man behøver en opskrift på omelet, for man kan bruge det man har i køleskabet.Her er dog hvad jeg brugte til min:

Omelet (2 personer)

5 æg

2 dl sødmælk/fløde (jeg havde lidt af hvert)

1 porre

1/2 peberfrugt

1 håndfuld skinke

1 stykke af den gode blokfeta

salt + peber

Grøntsagerne snittes og steges møre i smør/olie, gerne med låg over. Skinken tilsættes. Æggene piskes let, blandes med mælken/fløden og krydderier og hældes i panden. Sørg for at panden ikke er alt for varm, da omeletten da bliver for brun i bunden, inden den er færdig. Skær skiver af fetaosten og læg den ovenpå æggemassen, kom låg på panden og lad det passe sig selv, ca. 10 -15 min. Så snart der ikke er mere flydende æggemasse på toppen af omeletten, er den klar! Giv den endelig ikke for lang tid!

I stedet for feta, kan man bruge hvilken som helst slags ost, og evt. blande den i æggemassen inden det kommes på panden.

 

Jeg glemte selvfølgelig at tage et billede af omeletten i panden, så i må nøjes med et tallerken-billede! Bon Appetit..

 

Og god weekend

Skriv et svar

