Så blev det mandag igen

Efter en lidt stille weekend her på bloggen, men en dejlig weekend ‘in real life’ er jeg tilbage.

Og jeg synes da lige i skal have opskriften på et par helt friskbagte boller. Jeg havde nær ikke fået et billede af dem, da de hurtigt blev fortæret. Det startede egentlig som pandekager, men dejen blev så tyk at jeg tænkte jeg ville prøve at klatte det ud på bagepapir og gøre dem til boller.

Det er sjældent at jeg bruger opskrifter og denne er da også på slum. Jeg brugte dog ca. :

1 banan
1 æg
1 dl fløde
1 spsk peanutbutter
– blendes

1 dl blendede mandler
1/2 dl blendede hirsefrø
1/2 dl blendet kokosmel
1 spsk fiber husk
1 tsk bagepulver
Salt
Vaniliekorn
Kanel

Blandes med det våde og hviler i 5-10 min.

Klattes ud i 4 boller på bagepapir og bages i alm. ovn ved 180 grader i ca. 15-20 min.

20120305-131724.jpg

Bollerne er super lækre med lidt smør og en skive ost, sammen med en god kop kaffe eller te…

Så ‘get baking’!

Skriv et svar

